Beste 3 dubbel cabines van 2020 test en review

25 juni 2020


Wat is de beste dubbel cabine die je kan bestellen?

Deze vraag horen we ieder week wel een paar keer voorbij komen en we zijn er zelf wel uit. De vraag is alleen wat is voor jou de beste dubbel cabine die je kunt bestellen?

  • De meest brede achterbank?
  • Zo veel mogelijk laadruimte?
  • Veel luxe achter het stuur?
  • Een messcherpe leaseprijs?

Bepaal met deze test & review wat voor jou belangrijk is en vind zo de beste dubbel cabine voor jouw bedrijf. Hieronder lees je onze test ervaringen, die je vast en zeker gaan helpen om de beste keuze te maken!

Bekijk ons aanbod
beste 9 dubbelcabines 2020

wij leveren alle merken

fiat-logo
mercedes-benz-v-klasse-dubbel-cabine-test
citroen-e-jumpy-verschillen
opel-vivaro-e-verschillen
peugeot-e-expert-verschillen
volkswagen-multivan-dubbel-cabine-test
ford-transit-custom-dubbelcabine
renault-trafic-dubbelcabine
toyota-proace-electric-verschillen
nissan-nv300-leasen
man-tge-bakwagen-lease
Land+Rover
Jeep
iveco-daily-bakwagen-met-laadklep
Isuzu
Dodge
Dacia -bedrijfswagen-leasen

1) Mercedes-Benz V-klasse & Volkswagen Multivan dubbel cabine

Beter wordt het niet. Een Mercedes-Benz Vito en Volkswagen Transporter uitrusten met een dashboard die nog meer componenten van de personenwagenlijn heeft. Extra isolatie in de portieren, achter het dashboard en een dikkere geluidsisolerende voorruit. Boordevol opties die het een luxe wagen maakt. Dan hebben we het over de V-klasse en Multivan.

Als personenwagen zie je ze rijden als luxe V.I.P. shuttle of als de ultieme gezinswagen. In Nederland betaal je dan zo maar 15.000 euro bpm aanschafbelasting en 3.000 euro wegenbelasting per jaar. Dus halen we de achterbank er uit en maken we er een dubbelcabine van. Nog steeds kost een dikke Benz of VW dan zo maar 50.000 euro ex btw als je hem uitrust met een krachtige motor en automaat. De leaseprijs kruipt richting 1.000 euro per maand en als je een beetje kilometers maakt gaat hij de 1.000 euro wel voorbij.

Dat maakt dat wij de V-Klasse en Multivan is verhouding weinig leveren. Als we moeten kiezen tussen die twee? De V-klasse stuurt iets dynamischer, de instap is wat lager en het dashboard ziet er super fancy uit. Dan is de Multivan rustiger, met de 4-motion aandrijving subliem op natte wegdek. Maar wij kiezen de nummer 1 niet, we gaan voor nummer 2 of 3 en bestellen er voor het zelfde geld twee!

Laadlengte tot aan het tussenschot 164 tot 194 cm.

Met de Custom van Ford zit je altijd goed. Redelijk goed betaalbaar en zeer comfortabel. Zijn luxere accessoires zijn doorgaans goed betaalbaar.

Zelfs in de korte wielbasis geeft deze auto je relatief veel beenruimte! Dus lekker wendbaar in het verkeer, eenvoudig parkeren, veel beenruimte en mooi breed op de achterbank! Dat maakt het onze nummer 1. Heb je ruimte genoeg op de oprit? Dan is de lange versie toch een sterke keuze. De laadruimte neemt aanzienlijk toe. Uit ervaring weten we dat als je het slim aanpakt je zelfs drie wielrenfietsen plus drie mountainbikes én er een complete kampeeruitrusting in vervoert krijg.

Voor veel klanten is dit een hele mooie keuze, gemiddelde leaseprijzen en de rij-eigenschappen op een hoog niveau. De wegligging is zeer koersvast en de besturing is ook best prettig. Er is zelfs redelijk wat gevoel in de besturing te bespeuren op een bochtig stukje. Comfortabel, dat is de Transit Custom unaniem.

Verkrijgbaar in zowel de L1 en L2 versie én in beide lengte een mooie ruime dubbel-cabine, dat geeft hem de 2e plek in onze test.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 160 cm / 190 cm.

3) Opel Vivaro dubbel cabine mooi zuinig

De Vivaro van het nieuwe model voelt veel meer aan als een personenwagen, dat komt juist de dubbelcabine ten goede. Een stille motor zorgt er voor dat je comfortabel cruisen kan met de Vivaro.

Waarom wij de Vivaro op de 3e plek zetten? Omdat ie zeker het podium verdient! Voor de ondernemer die prijsbewust is geven ze wel mooi de keuze voor een zeer zuinige 1.5 diesel motor en dat kunnen maar weinig merken bieden, een bus die makkelijk 1:15 rijdt in de praktijk. En als je wel iedere week met een zware aanhanger rijdt stap je in de versie met de 2.0 liter die 2.500 kg trekken mag. Kies je de edition uitvoering heb je gelijk wat bruikbare opties aan boord. Mag het luxer? De 8-traps automaat maakt het rijden verrassend fijn.

We hadden net zo goed de Citroën, Peugeot of Toyota de 3e plek kunnen geven. Omdat Opel gemiddeld net wat meer feeling heeft met ondernemers die zich melden in de werkplaatsen verkiezen we deze. Maar misschien heb jij juist een fantastische Peugeot dealer in jouw woonplaats.

Ze zijn allemaal erg geschikt als dubbel cabine. Ook omdat het dashboard aardig wat personenwagen elementen heeft. Je voelt je prettiger in een Peugeot gaat goed op in dit geval. Ja dat geldt dan dus ook voor de Opel en zijn broertjes.

Als je een hele dikke bus wilt kan je kiezen voor de 177 pk versie, desgewenst met 8-traps automaat en Irmscher design! Dubbelcabine is leverbaar in de L3 versie.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm.

Dik 25 jaar ervaring met bestelwagens maakt dat we weten waar op te letten. Neem virtueel plaats op de dubbel cabine bank in deze video of contact ons nu en maak een afspraak voor een proefrit!

Neem contact op

Citroën Jumpy dubbelcabine heeft nog net geen luchtvering

De Jumpy zal je veel comfort geven. Oké het is geen DS attraction.

Maar je zit lekker achter het stuur omdat het stuurwiel lekker recht op kan staan en de stoelen van stevige kwaliteit zijn zonder hard aan te voelen. De achterbank is goed vormgegeven, de beenruimte is heel redelijk. Iedere dag met 3 brede kerels op de achterbank? Dan zijn er net iets betere keuzes.  Alleen leverbaar in de L3 versie.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm

De Talento is technisch vrijwel gelijk aan de Trafic van Renault. Je krijgt dus een hele ruime cabine. Zowel in de hoogte als breedte. Voorin en achterin.

Leverbaar in zowel de standaard wielbasis als ook in de lange versie. Mooi meegenomen dat je voor het onderhoud vaak ’s avonds terecht kan. Hoef je niet met 5 man te wachten op een onderhoudsbeurt of reparatie.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 174 cm

Mercedes-Benz Vito dubbel cabine geeft veel keuzes

Met de Vito krijg je luxe en comfort op het hoogste niveau. Hou je het eenvoudig qua accessoires en motorisering dan is de Vito voordeliger dan je denkt! Op wens kunnen we de Vito custom-made samenstellen zodat het een zeer complete auto wordt!

Verkrijgbaar in de wielbasis lang en extra lang, je kan per versie kiezen of je iets meer laadruimte of beenruimte wilt.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 166 – 199 cm

Peugeot Expert dubbelcabine.

Het fijne van een dubbelcabine is dat extra stukje luxe. Bij Peugeot zijn de opties al goed betaalbaar en met onze inkoopconditie extra verleidelijk om je nieuwe bus goed aan te kleden.

De 1.5 diesel is de zuinigste op de markt, terwijl de 2.0 een kar van 2.500 kg trekken mag. De dubbelcabine past in de L3 versie.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm.

Renault Trafic dubbel cabine is lekker breed

De Trafic behoort tot de meest ruime modellen. Zeker ook qua breedte. Onlangs leverde wij hem af met lederen bekleding en stiksels in kleur. Samen met een paar hele mooie 18″ wielen heb je een fantastische bus op de oprit.

De fleetowner zal juist enthousiast worden van zijn lage instapprijs.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 142 of 182 cm

Toyota Proace dubbelcabine

Made in France. Samen met o.a. Peugeot wordt deze Proace geproduceerd. Met zijn eigen scherpe neus is het een dynamisch design.

Regelmatig hebben wij een actie model welke is voorzien van licht metalen velgen, sidebars en een extra korting. Er is geen keuze in de wielbasis, die is altijd de aller langste.

Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm.

Volkswagen Transporter dubbel cabine nog steeds legendarisch

Wat moeten we over dit legendarische model nog vertellen? De dubbelcabine van Volkswagen is leverbaar in de korte versie, dan staat de achterbank onder een hoek van 14 graden. Kies je de lange versie is de hellingshoek 24 graden en zit je een stuk minder recht op.

Een Transporter kan je leasen voor 500 of 800 euro per maand. Een bus zonder tierlantijnen of bomvol accessoires. In beide gevallen zijn geld dik waard. Wij zorgen er voor dat de leasemaatschappij de hoge restwaarde vertaald naar een laag leasetarief.

Laadlengte tot aan het tussenschot 164 of 194 cm.

inruilprijs bestelwagen voor cashflow

Wij maken een prijsvergelijk voor de verschillende auto’s die we uit onze landelijke netwerk direct kunnen leveren.

Een kort e-mailtje met het model van jouw keuze is voldoende.

Gratis prijsvergelijk aanvragen

Een dubbelcabine met lagere bijtelling? Meer laadruimte? Nog meer zitcomfort door armleuningen op de achterbank? Lees alle ins en outs over dubbel cabines!

Lees verder over dubbel-cabines