Wat is de beste dubbel cabine die je kan bestellen?
Deze vraag horen we ieder week wel een paar keer voorbij komen en we zijn er zelf wel uit. De vraag is alleen; wat is voor jou de beste dubbel cabine die je kunt bestellen?
- De meest brede achterbank?
- Zo veel mogelijk laadruimte?
- Veel luxe achter het stuur?
- Een messcherpe leaseprijs?
Bepaal met deze test & review wat voor jou belangrijk is en vind zo de beste dubbel cabine voor jouw bedrijf. Hieronder lees je onze test ervaringen, die je vast en zeker gaan helpen om de beste keuze te maken!
1) Mercedes-Benz Vito & Volkswagen Transporter dubbel cabine
Beter wordt het niet. Een Mercedes-Benz Vito en Volkswagen Transporter uitrusten met een hele lading aan opties, een fraaie set 19″ wielen en natuurlijk lederen bekleding.
Als we als chauffeur moeten kiezen tussen die twee? De Vito is iets lager, stapt wat makkelijker in en voelt iets meer als een personenwagen achter het stuur. Met een zware aanhanger er achter ben je met de achterwielaandrijving iets in het voordeel op losse ondergrond.
Weet wel dat Volkswagen geen nieuwe bestellingen meer aanneemt voor de Transporter, omdat er in 2024 een nieuw model gaat komen. Wij hebben er nog enkele besteld welke straks uit voorraad leverbaar zijn. Van de Vito zal eerst nog een facelift volgen, alvorens ze het gehele model gaan vervangen.
Als chauffeur zijn we dus het meest enthousiast over deze 2 Duitse toppers, maar als ondernemer overwegen we mogelijke alternatieven…
Laadlengte tot aan het tussenschot 165 tot 195 cm.

2) Renault Trafic dubbel cabine is lekker breed
De Trafic behoort tot de meest ruime modellen. Zeker ook qua breedte. Onlangs leverde wij hem af met lederen bekleding en stiksels in kleur. Samen met een paar hele mooie 18″ wielen heb je een fantastische bus op de oprit. Die ook nog eens betaalbaar is!
Dat is wat ons als ondernemer aanspreekt. Ruimte op de achterbank voor personeel, maximale ruimte voor lading en zeer betaalbaar. Ja, het dashboard kan nog heel iets strakker, de achterkant van de Trafic is minder subtiel en hij heeft een minder “dure” uitstraling. Maar zijn de verschillen echt zo groot? Zo belangrijk? Iedere maand zal je zomaar 150 euro besparen. Besteed je daar 70 euro van aan extra luxe, dan heb je misschien wel het beste van beiden werelden!
Laadlengte tot aan het tussenschot: 142 of 182 cm
3) Opel Vivaro dubbel cabine mooi zuinig
De Vivaro van het nieuwe model voelt veel meer aan als een personenwagen, dat komt juist de dubbelcabine ten goede. Een stille motor zorgt er voor dat je comfortabel kan cruisen met de Vivaro.
Waarom wij de Vivaro op de 3e plek zetten? Omdat ie zeker het podium verdient! Voor de ondernemer die prijsbewust is geven ze wel mooi de keuze voor een zeer zuinige 1.5 diesel motor en dat kunnen maar weinig merken bieden, een bus die makkelijk 1:17 rijdt in de praktijk. En als je wel iedere week met een zware aanhanger rijdt stap je in de versie met de 2.0 liter die 2.500 kg mag trekken. Mag het luxer? De 8-traps automaat maakt het rijden verrassend fijn.
We hadden net zo goed de Citroën, Peugeot of Toyota de 3e plek kunnen geven. Omdat Opel gemiddeld net wat meer feeling heeft met ondernemers die zich melden in de werkplaatsen verkiezen we deze. Maar misschien heb jij juist een fantastische Peugeot dealer in jouw woonplaats.
Ze zijn allemaal erg geschikt als dubbel cabine. Ook omdat het dashboard aardig wat personenwagen elementen heeft. Je voelt je prettiger in een Peugeot gaat goed op in dit geval. En ja dat geldt dan dus ook voor de Opel en zijn broertjes.
Een Vivaro dubbelcabine is leverbaar in de L3 versie. de 1.5D alleen als enkel-cabine af fabriek en voorzien van een achteraf ingebouwde cabine.
Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm.

Bel gerust wat we direct leverbaar hebben!
We zijn specialist in het leasen, maar kopen kan natuurlijk ook.
Neem plaats op de achterbank
Dik 25 jaar ervaring met bestelwagens maakt dat we weten waar op te letten. Neem virtueel plaats op de dubbel cabine bank in deze video of contact ons nu en maak een afspraak voor een proefrit!
De dubbel cabine van Ford, Custom
Met de Custom van Ford zit je altijd goed. Redelijk goed betaalbaar en zeer comfortabel. Zijn luxere accessoires zijn doorgaans goed te betalen. Wel even wachten tot hij leverbaar is. Er komt namelijk en geheel nieuw model aan.
Zelfs in de korte wielbasis geeft deze auto je relatief veel beenruimte! Dus lekker wendbaar in het verkeer, eenvoudig parkeren, veel beenruimte en mooi breed op de achterbank! Heb je ruimte genoeg op de oprit? Dan is de lange versie toch een sterke keuze. De laadruimte neemt aanzienlijk toe. Uit ervaring weten we dat als je het slim aanpakt je zelfs drie wielrenfietsen plus drie mountainbikes én er een complete kampeeruitrusting in vervoert krijg.
Voor veel klanten is dit een hele mooie keuze, gemiddelde leaseprijzen en de rij-eigenschappen op een hoog niveau. De wegligging is zeer koersvast en de besturing is ook best prettig. Er is zelfs redelijk wat gevoel in de besturing te bespeuren op een bochtig stukje. Comfortabel, dat is de Transit Custom unaniem.
Verkrijgbaar in zowel de L1 en L2 versie én in beide lengte een mooie ruime dubbel-cabine.
Laadlengte tot aan het tussenschot: 160 cm / 190 cm.
Citroën Jumpy dubbelcabine heeft nog net geen luchtvering
De Jumpy zal je veel comfort geven. Oké het is geen DS attraction.
Maar je zit lekker achter het stuur omdat het stuurwiel lekker recht op kan staan en de stoelen van stevige kwaliteit zijn zonder hard aan te voelen. De achterbank is goed vormgegeven, de beenruimte is heel redelijk. Iedere dag met 3 brede kerels op de achterbank? Dan zijn er net iets betere keuzes. Alleen leverbaar in de L3 versie.
Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm
Even opletten, dubbel cabine van Fiat
De Scudo van Fiat is technisch vrijwel gelijk aan de Peugeot. Je krijgt dus niet meer die hele ruime cabine zoals de Trafic heeft. Zowel in de hoogte als breedte. Voorin en achterin lever je wat in.
Mooi meegenomen dat je voor het onderhoud vaak ’s avonds terecht kan bij de Fiat truckdealer. Hoef je niet met 5 man te wachten op een onderhoudsbeurt of reparatie.
Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm
Peugeot Expert dubbelcabine.
Het fijne van een dubbelcabine is dat extra stukje luxe. Bij Peugeot zijn de opties al goed betaalbaar en met onze inkoopconditie extra verleidelijk om je nieuwe bus goed aan te kleden.
De 1.5 diesel is de zuinigste op de markt, terwijl de 2.0 een kar van 2.500 kg trekken mag. De dubbelcabine past in de L3 versie.
Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm.
Toyota Proace dubbelcabine
Made in France. Samen met o.a. Peugeot wordt deze Proace geproduceerd. Met zijn eigen scherpe neus is het een dynamisch design.
Regelmatig hebben wij een actie model welke is voorzien van licht metalen velgen, sidebars en een extra korting. Er is geen keuze in de wielbasis, die is altijd de aller langste.
Laadlengte tot aan het tussenschot: 170 cm.
Een dubbelcabine met lagere bijtelling? Meer laadruimte? Nog meer zitcomfort door armleuningen op de achterbank?
Lees alle ins en outs over dubbel cabines!

Wil je weten of jouw gekozen merk op voorraad leverbaar is?
Wij maken een prijsvergelijk voor de verschillende auto’s die we uit onze landelijke netwerk direct kunnen leveren.
Een kort e-mailtje met het model van jouw keuze is voldoende.