ford-e-transit-2022-leaseprijs

4 januari 2022


60 maanden lijkt de meest logische keuze.

Yes, bij Ford gaan ze het flikken, 67kWh accupakket in een Transit. Dat geeft mogelijkheden voor het leasen van een Ford E-Transit.

De aankoopprijs zit afhankelijk van de gekozen lengte en luxe tussen de 49.000 en 57.000 euro ex btw. Natuurlijk is er ook MIA en SEBA subsidie beschikbaar, soms zelfs een lokale subsidie van uit de gemeente. Even uitrekenen wat de leaseprijs wordt dat gaat niet zomaar. We vergelijken vaak 5 tot 8 leasemaatschappijen met elkaar als het gaat om elektrische bestelwagens omdat de prijzen sterk wisselen.

Voor een logistieke ondernemer gelden extra kosten voor verzekering en voor startende ondernemers kunnen we niet overal terecht. Belangrijk dus om ons te contacten, dat mag per e-mail echter na een goed gesprek kunnen we je het beste ondersteunen met de beste deal. Hoe dan ook, de looptijd van 60 maanden zal het meest voordelig uitpakken.

E-Transit range

317 of 350 kilometer?

We lezen overal een WLTP test uitslag van 317 kilometer, echter vermeld juist de importeur 350 kilometer. Opmerkelijk.

Wat het meest belangrijk is wat hij in de praktijk gaat doen, we voorspellen op basis van onze ervaringen het volgende;

  • 300 kilometer bij 20 graden, stadsdistributie en een rustige rechtervoet
  • 250 kilometer  bij 15 graden en regionaal verkeer, half beladen.
  • 200 kilometer bij snelweggebruik of buitentemperaturen rondom het vriespunt.

Opladen doet de E-Transit met 115kW aan de DC snellader, let op dat is zomaar 50 cent per kW. Aan de paal kost je dit een fractie en sta je ca. 7 uur te laden van leeg naar vol. Immers 7 uur x 11kW is ongeveer de 67 kW accu, rekenhoudent dat de laaste 20% wat langzamer gaan. Wel even opletten of je 3-fase stroom beschikbaar hebt, anders duurt het 3x langer.

e-transit-2022

Het beste bel je even met ons.

Om er achter te komen zien hoe het allemaal in de praktijk zal uitpakken.

4 versies van de 25 echt relevant

Ford vermeld 25 beschikbare versies en meer dan 1.600kg laadvermogen. Wij denken dat het voornamelijk om de volgende 4 a 6 versies gaat en het echt klaar is bij 850 kg laadvermogen!

Voor de gesloten bestelwagen is er de L2H2, L3H2, L3H3 of L4H3 afmeting. En bij de chassis-cabine de L3 of L4 versie. Allemaal met 3.500 kg g.v.w. Ford vermeld ook een 4.250 kg versie om zo aan 1.600 kg laadvermogen te komen. Dat betekend dan voorlopig dus nog wel een vrachtwagen rijbewijs! En tachograafplicht, snelheidsbegrenzer op 85km/h en dus een chauffeursdiploma op zak.

De ambiente zal je snel overslaan, omdat de Trend de volgende zaken standaard heeft;

  • Cruise Control
  • Navigatiesysteem
  • Parkeersensoren voor en achter
  • Licht- en regensensor
  • Met leder bekleed stuurwiel
  • Lane Keeping Aid
  • Pre-Collision Assist
  • GrootlichtassistentCentrale vergrendeling met dubbele afstandsbediening
  • Mistlampen voor
ford-e-transit-leaseprijzen

Ford E-Transit als chassis-cabine leverbaar

Op zich schitterend dat hij er is, de Ford E-Transit als chassis-cabine en dus geschikt als bakwagen. Maar wat mag je straks laden met een B rijbewijs?

Voorzichtig rekenen we toch met 500 kg extra eigen gewicht omdat het een groot accupakket is die 67 kwh gaat leveren. Of gunstig gezien 400 kg. Dat betekend dat wij een laadvermogen voorzien van een opbouw zonder laadklep met ca. 800 kg en met laadklep van ca. 600 kg. Dat is dan op basis van een extreem lichtgewicht opbouw!

Zet je zomaar een opbouw op dit onderstel komt je laadvermogen zo laag uit dat het RDW geen kenteken zal afgeven. Het mooie van de lichtgewicht opbouw is dat er een subsidie voor beschikbaar is, we kunnen je er alles van vertellen.

Contact opnemen over subsidies