Prijs e-expert, e-jumpy, ProAce electric en Vivaro-e
Lees over de catalogusprijs, verschillende actiepakketten, afwijkende garantie voorwaarden op het accupakket en onderlinge verschillen in maandelijkse leasebedragen.
Hoe sterk deze producten ook op elkaar lijken, de verschillen beperken zich niet alleen tot de wijze waarop de type aanduiding kenbaar maakt dat het om een elektrische versie gaat! Maar voor dat we prijzen vergelijken, maak je hier al vast een virtuele proefrit!
Laagste catalogusprijs e-Expert en e-Jumpy?
Wil je het basis uitrustingsniveau bestellen? Let dan goed op bij deze twee merken!
De instap prijs van de e-Expert Pro en de Citroën e-Jumpy control zijn super scherp. Maar de mogelijkheden om opties af fabriek te bestellen zijn zeer beperkt.
Prijs Citroën e-Jumpy in de control uitvoering
- L1 50 kWh: n.n.b.
- L2 50 kWh: € 29.300,-
- L3 50 kWh: € 30.550,-
- L1 75 kWh: niet leverbaar
- L2 75 kWh: € 36.700,-
- L3 75 kWh: € 37.950,-

e-Jumpy club
In de club uitvoering krijg je een bestelwagen voorzien van schuifdeur, handmatige airconditioning, centrale vergrendeling en elektrische ramen. De achterzijde is voorzien van achterdeuren met ramen. Binnenkort is de bijrijdersbank standaard. Een radio is tegen de meerprijs van 700 euro bestelbaar. Niet vergeten want de e-Jumpy is van zichzelf fluisterstil…
De Club uitvoering heeft als extra parkeersensoren en een regen- daglichtsensor, ook een radio is dan inbegrepen. De airconditioning is uitgevoerd als dual-zone climatic. Handig bij een EV omdat je dan kan besluiten geen stroom te verbruiken voor de koeling van de bijrijderskant van de auto als daar niemand zit.
Om de klant te verleiden 2.300 euro extra uit te geven zijn heel veel fabrieksopties niet op de control te bestellen. Dan moet je eerst de club-versie kiezen. Op de control kan je de volgende opties niet bestellen;
- Navigatie
- Achteruitrijcamera
- Climate control
- Head-Up display
- 17″ stalen velgen of 17″licht metalen velgen type Curve
- Pack Safety 2
– Lane Departure Warning System
– Snelheidslimietherkennings- en snelheidsadviessysteem
– Vermoeidheidsherkenning met camera
– Grootlichtassistent
– Warmtewerende voorruit - Pack Look
– Bumpers, stootlijsten, deurgrepen en buitenspiegelkappen in carrosseriekleur gespoten
– Mistlampen vóór
– LED dagrijverlichting
– Omlijsting grille in chroom
– Specifieke grille voor e-Jumpy - Xenon koplampen
- Pack Luxe Mistral interieur
– Dashboard en deurpanelen volledig uitgevoerd in zwart kunststof
– Alu look afwerking op dashboard en deurpanelen
– Chrome afwerking rond ventilatieroosters, deurgrepen en multimedia systeem
– Gesloten bovenste opbergvak dashboard
– Gesloten onderste dashboardkastje” - Lederen stuurwiel
- Keyless Entry & Start
– Twee afstandsbedieningen t.b.v. deurvergrendeling
– Deurgrepen in carrosseriekleur gespoten
– Omlijsting deurgrepen in chroom - Automatisch openende elektrische zijschuifdeur
Prijs Peugeot e-Expert in de pro uitvoering
- L1 50 kWh: n.n.b.
- L2 50 kWh: € 29.300,-
- L3 50 kWh: € 30.550,-
- L1 75 kWh: niet leverbaar
- L2 75 kWh: € 36.700,-
- L3 75 kWh: € 37.950,-

e-Expert premium prijs en uitvoering
De prijs van de Peugeot is identiek aan die van de Citroën. Op dit moment zijn er minimale verschillen als het gaat om de standaard uitrusting en de actie pakketten. Maar er zitten op dit moment nog onvolledigheden de prijslijsten van deze merken. We zullen dit bericht updaten zodra de juiste informatie bekend is.
Wel is het duidelijk dat je bij Peugeot ook al snel bij de iets luxere versie uit komt. Dit noemen ze de e-Expert premium. Je krijgt dan de luxere airconditioning waarmee je stroom kan besparen door hem alleen voor de bestuurder in te schakelen. Ook een radio (met bluetooth) en parkeersensoren zijn standaard. Evenals een regen-daglicht sensor.
Om een navigatie systeem of achteruitrijcamera te kunnen bestellen moet je minimaal van de premium versie uit gaan. Meerprijs 2.300 euro t.o.v. de e-Expert pro. Ook kan je op de Pro dezelfde lijst aan opties zoals hierboven vermeld bij de Citroën e-jumpy control niet bestellen!
Met de prijsverschillen tussen de e-Vivaro en ProAce electric zit het totaal anders!

De Opel e-Vivaro kent geen extra scherp geprijsd instap model
Zo heeft de slogan “Duitsers maken geen grappen” van Opel ook zijn weerslag op de prijsstrategie. Ze komen direct met een bruikbare versie en proberen niet om ondernemers te verleiden met een instapmodel zonder radio en allerlei beperkingen bij het bestellen van de opties.
De e-Vivaro edition is gelijk voorzien van een bijrijdersbank, cruise-controle en de radio met bluetooth. je kan ook allerlei opties bestellen zoals een navigatie systeem. Deze werkt schitterend samen met een Apple telefoon middels Apple CarPlay.
Prijs Opel Vivaro-e in de edition uitvoering
- L1 50 kWh: € 30.599,-
- L2 50 kWh: € 31.599,-
- L3 50 kWh: € 32.849,-
- L1 75 kWh: niet leverbaar
- L2 75 kWh: € 38.999,-
- L3 75 kWh: € 40.249,-
Hiermee is de prijs exact 1 euro voordeliger dan een elektrisch aangedreven e-Jumpy club of e-Expert premium. Dat kan geen toeval zijn.

Prijs Toyota ProAce in de navigator uitvoering
- L1 50 kWh: € 35.995,-
- L2 50 kWh: € 36.995,-
- L3 50 kWh: € 38.845,-
- L1 75 kWh: niet leverbaar
- L2 75 kWh: € 41.545,-
- L3 75 kWh: € 42.845,-
De bijrijdersbank is standaard evenals de cruise-control. Maar ook de radio met bluetooth functie. En het navigatiesysteem met Apple CarPlay en Android Auto functionaliteit.
Bestel je een e-Jumpy in de club uitvoering en koop je voor 1.500 euro een navigatiepakket dan kost een L2 50 kWh met € 33.100,- alsnog een kleine 4.000 euro minder. Het enige dat in onze ogen deze prijs zou moeten rechtvaardigen dat je geen 6 maar 15 jaar lang garantie hebt op het accupakket.
Download hier de hele prijslijst.

Garantie accupakket e-Expert, e-Jumpy, ProAce electric, Vivaro-e
Mocht je ooit een accu pakket moeten vervangen zal dit een enorme posten kost zijn. De verwachting is dat dit rond de 10.000 zal liggen. Toch is er niet zo heel veel om bang voor te zijn. Dit zijn de verschillen tussen de merken.
Allereerst is het goed om te weten dat de eerste elektrische personenwagens onverslijtbaar lijken op gebied van het accupakket. Wordt jouw accupakket minder krachtig dan zal de uitleesapparatuur van de dealer een percentage verlies kunnen weergeven. Daarom is het goed om te weten dat je bij Citroën en Peugeot acht jaar of 160.000 km voor 70% van de laadcapaciteit onder garantie valt. Dat kan dus ook vier jaar worden als je 40.000 km per jaar gaat rijden. Immers staat de teller dan op 160.000. Toyota heeft het meeste vertrouwen. Vijftien jaar garantie met een maximum van een miljoen kilometer als je de ProAce Electric volgens het officiële schema laat onderhouden bij de Toyota dealer.
Kies je voor operationele leasing dan zijn alle kosten inbegrepen, ook voor herstel van het accupakket of de elektrotechniek!
50 kWh of 75 kWh bestellen?
Lees eerst alles over het principe van de actieradius of neem gelijk contact met ons op. Ons telefonisch advies kost je niets.

Bekijk in deze video de eerste beelden van de Opel Vivaro-e en de Toyota Proace electric
